Vi får ofte spørsmål vedrørende reklamasjoner på hockeykøller. Derfor skal vi prøve å oppsummere kort hva man kan reklamere på, hva som ikke gir godkjent reklamasjon og hvordan man gjør det.
En ishockeykølle er designet for å gi deg best mulig ytelse når det gjelder puckfølelse og harde skudd. Den er ikke laget for å tåle ting som treff fra motstandere, å bli tråkket på av en skøyte eller å bli klemt mot vantet. Komposittmaterialene som brukes er utrolig sterke i vridning og bøying, men så snart det dannes en sprekk, svekkes de betraktelig og går lett i stykker. Når et blad eller skaft brekker under et skudd, skyldes det vanligvis en slik sprekk og er da ikke en godkjent reklamasjon. Husk også at prisen på kølla ikke har noe med holdbarhet å gjøre. En dyrere kølle holder ikke lenger, noen ganger tvert imot, da disse køllene i enda større grad først og fremst er laget for ytelse. En kølle kan vare en dag, en uke eller flere måneder avhengig av hvordan den blir brukt og hva den blir utsatt for.
For at en reklamasjon skal godkjennes må feilen ha eksistert fra begynnelsen. Da oppstår som regel problemet umiddelbart eller en av de første gangene den brukes. Derfor opererer alle våre leverandører med en 30 dagers grense. Alle køller eldre enn 30 dager blir automatisk ikke godkjent som en reklamasjon fordi en fabrikasjonsfeil vil ha vist seg innen denne tiden. Hvis kølla går i stykker uten ytre skader og du mistenker en fabrikasjonsfeil, må du enten komme innom butikken eller sende kølla i posten til oss. For å vurdere hvorvidt det er en reklamasjon eller ikke må vi altså ha kølla fysisk her hos oss. Vi vil så gjøre en vurdering om hvorvidt det er en fabrikasjonsfeil. I visse tilfeller vil vi også ta kontakt med leverandør for å få deres vurdering. Dersom reklamasjonen godkjennes vil du få en ny, identisk kølle. Dersom en identisk kølle ikke er tilgjengelig vil du få tilbud om en tilsvarende kølle. Ved reklamasjon av nettordre vil pengene bli tilbakebetalt via Klarna i stedet for en ny kølle.
For å godkjenne en reklamasjon trenger vi også, i tillegg til den fysiske kølla, et kjøpsbevis. Dette kan være et ordrenummer dersom du har bestilt på nett eller kvittering dersom den er kjøpt i butikk.
Generelle retningslinjer for reklamasjon i Torshov Sport, samt bestilling av returseddel finner du HER<